Ми пишаємомось нашою роботою

Керівник Асоціації виробників озброєнь та військової техніки України, Руслан ДЖАЛІЛОВ прокоментував інтерв’ю, яке дав командувач ВМС України Олексій НЕЇЖПАПА для Радіо Свобода


Керівник Асоціації виробників озброєнь та військової техніки України, Руслан ДЖАЛІЛОВ своєму комінтарі до інтерв’ю, яке дав Радіо Свобода командувач ВМС України Олексій НЕЇЖПАПА, висловив позицію очолюваної ним Асоціації.

Він, зокрема, наголосив на наступному:

“Історично склалося так, що Україна здавна була морською державою та займалася суднобудівництвом. Тому позиція нашої Асоціації залишається однозначною – Україні необхідно відновлення і розширення виробництва як суднобудування, так і танкобудування, літакобудування (мається на увазі транспортна авіація), будування гелікоптерів, автобудування та безперечно ракетобудування.

Номенклатуру, яку наша Держава може дозволити собі імпортувати мають складати: бойові літаки, окремі самохідні артилерійські системи (на кшталт чеської “Дани”), двигуни різних марок та окремі технологічні вироби (наприклад, тепловізійні матриці, мікросхеми різного призначення, рідкокристалічні екрани і подібне) – все інше ми маємо виробляти самі”.

Нижче наведено скорочену версію інтерв’ю із командувачем ВМС. Повна версія доступна за цим посиланням на Радіо Свобода.

Про розбудову інфраструктури

Щодо інфраструктури, то флот, за словами командувача, матиме головну базу в Очакові та базу «Схід» у Бердянську. Перший крок, найбільш складний та тривалий, що пов’язаний з передачею земельних ділянок й гідротехнічних споруд Міністерству оборони вже виконаний.

Олексій Неїжпапа зауважив, що таке відбулось уперше – раніше ВМС мали тільки те, що залишилось у спадок від розподілу Чорноморського флоту в 1990-х роках.

“ Друге, що стосується розбудови інфраструктури. Ми відтепер маємо причал в морському порту «Південний» (за 50 кілометрів від Одеси – ред.). Знову-таки, в цьому порту від часів його заснування військових взагалі ніколи не було. Співпрацю із адміністрацією як порту, та і розташованого неподалік Одеського припортового заводу налагоджено, взаєморозуміння досягнуто. Для нас це стане можливістю розмістити в порту «Південний» дивізіон патрульних катерів типу «Айленд».

Саме для пункту базування в порту «Південний», на замовлення ВМСУ, херсонський завод «Палада» зробив плавучий причал. Ще один такий причал ВМСУ планують замовити в 2021 році. Таким чином буде забезпечено стоянку майбутнього дивізіону.

Щодо морської піхоти та берегової оборони

Розповідаючи про технічне переоснащення підрозділів морської піхоти, Олексій Неїжпапа повідомив, що вся морська піхота в перспективі має перейти на єдиний зразок броньованої техніки, що дасть можливість уніфікувати їхню експлуатацію й обслуговування.

“На початку грудня ми провели випробування бронетранспортера БТР-4Е з покращеними характеристиками. Були деякі зауваження й пропозиції з боку морських піхотинців, завод внесе корективи – й наступного року ми очікуємо поповнення цією технікою батальйонів.

Нагадаємо, що Харківське конструкторське бюро машинобудування отримало замовлення на постачання ЗСУ в 2021 році 76 бронетранспортерів БТР-4 та однієї броньованої ремонто-евакуаційної машини БРЕМ-4РМ. При цьому 60 БТРів будуть у «морській версії» з додатковими поплавками, яку під найменуванням БТР-4М продавали Індонезії.
Читати також: Обвішаний поплавками БТР-4 десантувався у воду з катеру ВМСУ (ВІДЕО)

Також наступного року в складі ВМС з’явиться перший ракетний дивізіон «Нептунів». Зброя стане суттєвим стримувальним фактором для противника – й на Чорному, й на Азовському морях. Як відомо, контракт на виробництво комплексу був підписаний наприкінці грудня.

Щодо флоту

Протягом першого півріччя 2021 року до України надійдуть три американські патрульні катери типу «Айленд». Наразі катери проходять у США технічне обслуговування й доозброєння, вже в січні українські екіпажі вирушають до Балтимору, де проводитимуть допідготовку на борту.

Підписано контракт на будівництво у США [неназваної кількості] патрульних катерів Mark VI. Перша партія надійде до Військово-Морських Сил України за два найближчі роки.

Доповнення: 5 січня стало відомо, що компанія SAFE Boats (США) отримала контракт на будвіництво для України двох катерів Mk VI до грудня 2022 року.

Нагадаємо що 17 червня Державний департамент США погодив запит Україні на продаж, за програмою Foreign Military Sale (FMS), 16 сучасних патрульних катерів Mark VI та пов’язаного з ними озброєння, загальною орієнтовною вартістю 600 мільйонів доларів.

При цьому шість надсучасних американських патрульних катерів Mark VI Україна отримає безоплатно в рамках безпекової допомоги США за відповідними програмами. Ще десять катерів зможе придбати за кошти оборонного бюджету.

Всі катери надійдуть з озброєнням. За словами командувача із системами озброєння, що встановлюватимуться як на Mark VI, так і на «Айлендах», вже повністю визначились.

Командувач не розкрив деталей, але раніше обговорювалось, що катери можуть оснастити малогабаритними протикорабельними ракетами типу ВGM-176В Griffin.

Олексій Неїжпапа згадав й про попередні переговори зі Сполученим Королівством щодо будівництва восьми ракетних катерів: «Сподіваємось у січні отримати фідбек від британських колег, тоді терміни й інші деталі стануть більш зрозумілими».

На питання щодо підписаної угоди з турецькими компаніями стосовно будівництва корветів для ВМСУ, і чи не доречніше закінчувати власний корвет, командувач зазначив, що вітчизняним ВМС потрібні кораблі різних класів, зокрема корвет. І Україна шукає різні шляхи підсилення спроможностей свого військового флоту в той час, як РФ активно займається переозброєнням Чорноморського флоту та нарощує угруповання в тимчасово окупованому Криму.

“Варто зважати й на те, що українські суднобудівні заводи повинні мати технології, що відповідають стандартам НАТО. А завдяки корвету типу ADA ми матимемо доступ до таких технологій. Справа у тім, що будівництво корветів типу ADA розпочнеться на турецькій верфі, після чого його добудовуватимуть на нашій, в Україні

Крім того, в 2021 році очікується закупівля для ВМС турецьких безпілотних авіакомплексів Bayraktar, для застосування у Чорноморській та Азовській операційній зоні. Їх залучатимуть для висвітлення надводної обстановки, забезпечення дій як на березі, так і на морі.