Ми пишаємомось нашою роботою

Заміна БМП Bradley: армія США озвучила деталі чергового конкурсу.


ВАШИНГТОН – Запит пропозицій від промисловості для армії США на нову optionally manned fighting vehicle або OMFV – опціонально пілотовану бойову машину, призначену замінити бойову машину піхоти Бредлі, нарешті було оприлюднено: він забезпечує більшу гнучкість для конкурування за це замовлення для іноземних компаній, повідомляє американський ресурс defensenews.com.

Під час другої спроби провести змагання за участь у розробці OMFV, армія США проявила якомога більшу гнучкість, для уникнення жорстких вимог на користь вільних характеристик і створення умов для розробки концепції промислового зразка без особливих інвестицій компанії, що дозволить формувати вимоги в процесі безпосереднього створення зразка.

Конкуренція навколо OMFV змушувала іноземну промисловість приєднуватися до готових і модернізованих платформ, і армія США вирішила відмовлитися від більшості обмежень, які зазвичай стримували розвиток нових концепцій.

Rheinmetall вже співпрацює з американськими фірмами Raytheon і Textron, щоб закріпити свою участь у конкурсі, але багато інших компаній також готові подати заявки на розробку концепцій.

«Проблеми, які ми зазвичай мали під час залучення іноземних компаній, полягали у тому, що ми часто маємо багато секретних матеріалів, які ми публікуємо заздалегідь, і маємо детальну специфікацію, яка містить дуже деталізовані та класифіковані вимоги до продуктивності», – сказав Глен Дін, новий керівник армійської програми наземних бойових систем 18 грудня на брифінгу для преси.

Іноземні конкуренти «повинні мати дозвіл, щоб отримати таку інформацію», – сказав Дін. Це означає, що іноземні компанії повинні або співпрацювати з головним підрядником у Сполучених Штатах, або мати дочірню компанію в США, або мати інші дозволи, на які потрібен час, щоб пройти процес затвердження для обміну секретною інформацією.

Діяльність через консорціуми з американськими компаніями, якої постійно вимагає армія США, також заважає іноземним підрядникам брати участь в процесі, сказав Дін.

За словами Діна, цього разу армія США не працює з консорціумами і використовує більш традиційний федеральний контракт, заснований на регулюванні закупівель. Крім того, за його словами, секретні звіти не будуть потрібні для того, щоб подати заявку або отримати початковий контракт на проект.

Дін очікує, що більше класифікаційних вимог почнеться ближче до кінця фази проектування концепції, коли вимоги починають формуватися і у специфікації. «Очевидно, кожна компанія збирається самостійно визначитися з тим, які свої сильні сторони вони можуть запропонувати, чи хочуть вони прийти в якості субпідрядникапідгрупи, чи хочуть бути підрядником першої ланки на рівні з низкою американських підрозділів», – сказав Дін. «Але відповідь була дуже багатообіцяючою».

Він також зазначив, що існує великий інтерес з-за кордону. «Я б сказав, що ми чули про наміри брати участь у проекті від усіх найбільших компаній Заходу, здатних зробити повну бойову машину. Окрім компаній з Ізраїлю, Південної Кореї, Сінгапуру, Німеччини, з якими знайомі в США, як постачальниками бойових машини, бажання взяти участь у проекті висловили і деякі компанії, які діють у оборонному просторі, але не є традиційним постачальниками бойових транспортних засобів », – сказав він. «Я думаю, що ми зробили все, щоб зробити конкурс якомога відкритішим, принаймні на початковому етапі».

За деякими джерелами участь у змаганні очікують від південнокорейської компанії Hanwha, яка проводить відкриті змагання в Австралії з Rheinmetall за виробництво нової бойової машини піхоти.

На останній очній щорічній конференції армії США у Вашингтоні, округ Колумбія, у 2019 році німецька компанія Krauss-Maffei Wegmann також рекламувала варіант бойових машин піхоти.

Подейкують, що бельгійський CMI Defense також встановлює партнерство з американськими виробниками для участі у змаганнях.

Тепер, коли запит було опубліковано, компанії мають до 16 квітня 2021 року подати концептуальну заявку. За словами Діна, армія буде укладати контракти в липні, щоб розпочати 15-місячну фінансову роботу.

Під час першої фази промисловість працюватиме над конструктивом машини без реалізації в металі, внаслідок чого буде отримано скорочений документ про розвиток можливостей – або початковий набір вимог. Після закінчення фази проектування армія США зробить паузу, а потім знову відкриє конкурс для більш детального проектування перед прототипуванням, де для продовження буде обрано до трьох заявок. Етап детального проектування буде виконаний протягом 2023 та 2024 фінансових років.

Фаза прототипування розпочнеться у 2025 фінансовому році, згідно озвучених комітетом з промисловості щодо OMFV. Тестування автомобілів розпочнеться у 2026 фінансовому році, а завершиться у 2027 фінансовому році. Виробниче рішення планується на четвертий квартал 2027 фінансового року. Очікується, що повномасштабне виробництво почнеться у другому кварталі 2030 фінансовому році.

Паралельно з етапом розробки концепції, армія розробить відкриту архітектуру для OMFV. Відкрита архітектура піднялася на перше місце в списку необхідних можливостей у розробці OMFV, особливо після того, як армія США побачила необхідність зв’язку з іншими підрозділами по всьому тетру бойових дій в Проектному бойовому зближенні на полігоні Юма, Арізона, протягом минулого літа. Армія створить добровільний консорціум, починаючи з січня 2021 року, який представлятиме промисловість, уряд та наукові кола з метою розробки такої відкритої архітектури.