Ми пишаємомось нашою роботою

ГС “АВОВТУ” виступило за соціально врівноважений та справедливий принцип нарахування пенсій звільненим військовослужбовцям


Громадська Спілка “Асоціація виробників озброєння і військової техніки України” звернулася з відкритим листом до Секретаря Ради національної безпеки і оборони України Олександра Турчинова, а також до очільників Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, Міністерства оборони України та Міністерства соціальної політики України зі зверненням, щодо недопущення прийняття хибних та не прорахованих рішень, які у тяжкий для України час випробувань можуть виявитися помилковими та призвести до суспільних потрясінь, а саме у частині що стосується реформування системи пенсійного забезпечення звільнених військовослужбовців Збройних Сил України.
В зверненні Асоціації зазначено, що з повідомлень ЗМІ останнім часом стали відомі основні напрямки та напрацювання у підходах до пенсійного забезпечення звільнених військовослужбовців.
При цьому міркування учасників Асоціації, за зазначеним напрямком, ґрунтуються на ключових питаннях проходження військової служби військовослужбовцями Збройних Сил України за весь час Незалежності України.
У листі Асоціації підкреслено, що основними чинниками, які призвели до вкрай незадовільного стану Збройних Сил України, а у кінцевому результаті – до втрати Криму та трагічних подій на Сході, стали саме прорахунки політичного та військового керівництва держави в оцінці ролі та місця Армії у суспільстві.
Недалекоглядні намагання зекономити на утриманні Збройних Сил України у кінцевому результаті призвели до вкрай тяжких і трагічних наслідків, а завдані державі економічні збитки в рази перевершують витрати на належне утримання своїх Збройних Сил та мало не вартували втрати незалежності України.
Надзвичайно негативні наслідки мало постійне нівелювання законних прав військових, яке виявлялося: у відсутності належного соціального забезпечення військових; масових звільнень, під час скорочень частин, не за юридичним формулюванням “скорочення” а за “службовою невідповідністю” без будь яких на це підстав; низьким рівнем грошового утримання, яке для більшості військових балансувало на рівні середньої зарплати по Україні; без надання службового та постійного житла, в тому числі тривалого періоду відсутності компенсації за наймане житло; та інших негативних чинників які мали місце.
Цілим переліком законодавчих актів військовослужбовцям прямо заборонено займатися підприємницькою діяльністю (Закон України “Про підприємництво”, частина 2; статті 3 Закону України “Про запобігання корупції”; Глави 13-ї Кодексу України про адміністративні правопорушення; статті 172-4 КУпАП “Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності”; пункту 71 частини 1 статті 36 Кодексу законів про працю України). Тим самим військовослужбовців позбавлено можливості отримувати інші доходи та належно утримувати свою сім’ю.
Специфіка та інтенсивність військової служби різко відрізняється від будь якої іншої діяльності та має свої негативні сторони від яких неможливості позбавитись. При цьому це єдина професія, носії якої свідомо розуміють, що при виконанні своїх професійних обов’язків в умовах війни вони будуть системно знищуватись зброєю противника.
Більшість із звільнених військовослужбовців не ідуть у відставку, а стають на облік як військові запасу та маючи практичні навички і досвід, в тому числі і бойовий, складають резерв Збройних Сил України.
Негативний вигляд мають маніпуляції з пенсійним забезпеченням органу державного управління, який мав би захищати інтереси військовослужбовців, але при цьому не несе жодної відповідальності за збройний захист держави.
В зверненні Асоціації окремо зазначили, що в цілому поділ військових на категорії “до” і “після”, а на практиці розкол військового суспільства, не сприятиме покращенню стану у самих Збройних Силах. А бажання дати окремій категорії більше пенсійне забезпечення, із числа тих хто відстоював незалежність України в 2014 – 2018 роках, за новим законопроектом виллється більше в покращення фінансового стану “верхівки” Міністерств, які не приймали безпосередньої участі у збройному протистоянні, але не торкнеться значної кількості мобілізованих, які винесли основний тягар війни, але не набули можливості отримати військову пенсію.
ГС “АВОВТУ” підтримало позицію, що ті хто безпосередньо протистояв ворогу мають мати більше забезпечення, але не за рахунок зменшення для інших, а додатково як відсоток до основної пенсії з врахуванням як діючих військовослужбовців так і для призваних за мобілізацією при їх виході на заслужений відпочинок.
Також намагання зекономити на військових пенсіонерах незрозуміло виглядає на фоні ні з чим не співрозмірного грошового забезпечення,
у вигляді щомісячних виплат та премій для цілої низки державних посадовців. За інформацією ЗМІ, виплати окремим персоналіям сягають сотень тисяч гривен, як приклад – премія Державному секретарю Міністерства оборони України генерал-полковнику Дублян Олександру Володимировичу (посилання: https://declarations.com.ua/declaration/nacp_df954bad-1a39-4249-9f79-dbb34e4d1220;  https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=h3LSU7YrQCs).
З огляду на зазначене вище, та з метою недопущення негативної спекуляції та використання невдоволення окремих категорій населення проти інтересів України вважається за доцільне провести перерахунок раніше призначених пенсій особам, звільненим з військової служби та деяким іншим особам, на умовах діючого Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 “Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб”.
Водночас зі своєї сторони ГС “АВОВТУ” як представник виробників озброєння запропонувала державним виконавчим органам влади зосередити зусилля на розбудові ефективної економічної моделі держави, де сьогодні є величезні перспективи та існують практичні пропозиції щодо забезпечення економічного росту як, галузі виробництва озброєння так і економіки в цілому.
Саме такий підхід і шлях економічного зростання держави здатен усунути зовнішні та внутрішні загрози національної безпеки України. Поставити незалежну Україну в один ряд з розвиненими країнами світу.