We are proud of our reputation
for delivering the highest quality work

Новий тренд для PMC – приватна військова авіація


У серпні 2017 року з’ясувалося, що скандально відомий приватний військовий підрядник Ерік Прінс висував ідею приватизації війни в Афганістані як для керівництва цієї країни, так і для державних службовців США, включаючи пропозицію створити найману повітряну армію для надання допомоги обложеним афганським військам. З’явилося більше докладне уявлення того, як могло це виглядати, наприклад, плани з переведення літаків радянського виробництва Ан-26 в бойові кораблі і придбання бойових вертольотів AH-1 Cobra.

7 грудня 2017 року BuzzFeed News опублікувли прес-реліз, виклавши план Прінса, оптимістично названий «Стратегія виходу для Афганістану». Пропозиція пов’язана з номінально незалежною фірмою в Дубаї під назвою Lancaster6, хоча прес-секретар, протягом довгого часу приватний підприємець і відставний військово-морського флоту ВМС США, сказав, що в ньому буде задіяна власна фінансована Китаєм прикордонна служба Прінса. Е.Прінс, який має різні зв’язки в адміністрації президента Дональда Трампа, публічно відстоював ідею заміни американських військ і очолюваної НАТО коаліції в Афганістані новими приватними формуваннями. Немає ніяких ознак того, що уряд США активно розглядає цю пропозицію.
Цей план «усуне подразник і образ іноземних загарбників, забезпечуючи при цьому сильну логістичну структуру з ключовими авіаційними і управлінськими засобами, що забезпечують життєздатність і успіх [Афганських національних сил безпеки]», – пояснюється в прес-релізі. «Невпинний тиск на талібів змусить їх сісти за стіл переговорів, та знищить ІГІЛ», – йдеться в іншому пункті повідомлення.


Пропозиція, в який основна увага приділяється виключно східним провінціям Нангархар і Гільменд, також включає в себе план розвитку гірничодобувної галузі в Афганістані, нібито для поліпшення якості життя і відволікання місцевих жителів від підтримки повстанців, концепція, яку уряд США і її союзники намагалися реалізувати в минулому фактично без успіху. Проте, брифінг дає зрозуміти, що це буде мати додаткову вигоду у вигляді надання Сполученим Штатам нового джерела рідкоземельних металів та інших ресурсів.
Відповідно до цієї пропозиції, підрядники тісно співпрацювали б з афганськими військовими частинами та державними посадовими особами як для консультування, так і для надання допомоги, а також надання ключових спеціалізованих можливостей, включаючи розвідку, зв’язок, медичну та іншу допомогу. Але найголовніше, комплексне, готове рішення стосується авіапідрозділів які б контролювали повітря, здійснюючи авіаційну підтримку і розвідку, а також здійснювали б логістичні місії з баз в Нангархарі і Гильменді.
Коли в серпні 2017 року з’явилася новина про план Прінса, за наявною інформацією стало відомо, що повітряна складова його сил буде включати в себе літаки A-4 Skyhawk jets, озброєні легкомоторні літаки, більш габаритні Ан-26 і вертольоти «Супер Пума» і « Газель ». Повідомляється, що Lancaster6 також запропонувала надати розвідувальний безпілотний літальний апарат під назвою Lionseye, про який є мало доступної інформації, крім інформації про його 12-годинну працездатність.
В отриманому прес-релізі BuzzFeed описує ще більш потужну силу. Як повідомляється, склад авіаційної підтримки як в Нангархарі, так і в Гильменді може складатися з бойових літаків A-4 Skyhawks, вертольотів AH-1 Cobra і літаків Ан-26G.


Douglas A-4 Skyhawk був непересічним явищем, коли в 1956 році перші версії почали надходити у військово-морський флот США і на службу в КМП. Незважаючи на відносно невеликі розміри, «Скутер» міг перевозити вражаюче бойове навантаження у вигляді бомб і ракет на пристойну відстань. Він був також швидким і поворотким – це характеристики, які продовжують підтримувати його популярність серед підрядників, які виконують роль льотчиків-винищувачів і до цього дня.
Неясно, де Прінс купив би ці літаки, але можливо, він планував придбати сім літаків, згідно з планом, на вторинному ринку у одного з численних колишніх операторів Skyhawks, таких як Аргентина. Різні приватні компанії в Сполучених Штатах все ще літають на них, і, можливо, були готові розлучитися з деякими з них за вигідною ціною.

Залежно від джерела постачання, могла знадобитися велика кількість зусиль, щоб повернути Skyhawks в придатний для польотів стан, особливо для бойових завдань. Підрядники повинні були б додати необхідну апаратуру цілевказання, аби пілоти могли використовувати високоточні боєприпаси з лазерним або GPS-керуванням. Є низка прикладів про знаходження в приватній власності, наприклад, високоточних A-4K, що належать Draken International, які вже мають деякі сучасні можливості і використовуються для навчання.
У повідомленні не вказується, яка з численних моделей бойових вертольотів AH-1 Cobra, які були розроблені під час війни у ​​В’єтнамі, повернулася до Афганістану. Можливо, у Прінса знову з’явилися джерела на вторинному ринку для більш старих одно- або двомоторних моделей, багато з яких мали електрооптичні та інфрачервоні камери в башті під носовою частиною, а також були здатні запускати керовані ракети TOW і Hellfire.
Textron як і раніше створює останню версію значно поліпшеного двомоторного AH-1Z Viper. Якщо Адміністрація Трампа схвалила план, можливо, вона знайшла спосіб дозволити продаж цих вертольотів в Lancaster6.
Англо-французька «Газель» також знята з виробництва, але як і раніше активно експлуатується в усьому світі як для військових, так і для цивільних цілей. У пізніх моделей військового зразка були установки для стрільби керованими по дротах ракетами, але вони також можуть перевозити 20-мм гармати і кулеметні контейнери .50 калібру, а також некеровані ракети.
Останнє засіб повітряної підтримки, бойовий літак з боковим сектором обстрілу Ан-26G, безумовно, є найбільш привабливим доповненням у всій презентації. В даний час немає чіткої вказівки на те, що цей літак в такій комплектації існує.
Тим не менш, це було б не особливо складне перетворення, і використані приклади з переобладнання базових вантажних літаків легко доступні. На лівій стороні літака є багато ілюмінаторів, які можуть забезпечити точки кріплення для автоматичних гармат. Додавання однієї або декількох турелей з датчиками за допомогою електрооптичних і інфрачервоних камер допомогло б з наведенням на ціль, і, якби в нього входив лазерний цілевказівник, це могло б дозволити екіпажу використовувати при стрільбі високоточні боєприпаси.
Базові стійки для бомб, які прикріплюються до фюзеляжу, вже доступні в тому числі і для Aн-26. Різні компанії, в тому числі ATKOrbital і Airbus Defense, почали пропонувати модульні комплекти зброї і датчиків, які могли б працювати з різними планерами. Болгарська фірма LASA Engineering, у якої є зв’язки з Прінсем, могла брати участь в цьому процесі.
Згідно з даними прес-релізу, LASA також відповідає за T-bird, перетворений легкомоторний літак Thrush 510G, який забезпечив би «збройну розвідку» для найманих сил в Афганістані.
Розвідувальні дані могли бути отримані від безпілотних літальних апаратів Lionseye і ряду моделей аеростатів разом з турбогвинтовими Diamond DA-62. Diamond пропонує версію спеціальної місії цього легкого літака, відомого як MPP.


Ця версія літака має модульні відсіки корисного навантаження, які можуть приймати різні електрооптичні та інфрачервоні камери, радіолокатори спостереження, пакети зв’язку та інші системи. Супутникова лінія передачі даних дозволяє йому ділитися будь-якою інформацією з персоналом на землі в реальному часі.
Завершенням цього формування буде пара звичайних транспортних Ан-26 – по одному в Нангархарі і Гильменді – і 10 вертольотів EC-225 Super Puma, які допоможуть перекинути афганські війська в більш віддалені райони країни і забезпечити бойові, пошуково-рятувальні операції. EC-225 є останньою версією Super Puma – продукту Airbus Helicopters, який вже обслуговує десятки військових і цивільних операторів. Конструкція дозволяє встановлювати апаратуру і засоби ураження.
Функціонально формування надає гідне значення Афганістану. Воно також могло б послужити відправною точкою для того, щоб зрушити справу з мертвої точки: Lancaster6 і Frontier Services Group додали б більше активів в структуру або розгорнули додаткові цільові групи в інших провінціях протягом часу.
Але до сих пір залишається неясним, яким чином план Прінса зможе зробити те, що тисячі добре екіпірованих американських та інших іноземних військ не змогли за останні 16 років. Годі й казати, що підрядники будуть більш зацікавлені в тому, щоб фактично «виграти» конфлікт, ніж афганські або міжнародні збройні сили, однак це остаточне стан визначається в кінці. У брифінгу BuzzFeed підкреслюється той факт, що там вже десятки тисяч підрядників підтримують очолювану НАТО коаліцію.
Джерело The drive           

переклад АВОВТУ